fredag 7 mars 2014

Grattis Iza, 7 år!

Idag ska jag inte bli så långrandig här, jag håller på för fullt att förbereda den nya releasen hos San's Design (finns lite förhandstittar i bloggen)! Det kommer att bli den sista releasen på ett tag, eftersom vi ska flytta och vi kommer troligtvis att vara utan uppkoppling några månader framöver. För att inte tala om att bumlingen ska anlända någon gång under den närmsta en och en halv månaden! Så det kommer att bli fullt upp ändå...

Nu ville jag i alla fall visa upp kortet jag gjorde åt Theos kusin Izabelle som fyllde sju häromdagen. Igår kväll hälsade vi på och gratulerade, med paket och kort förstås.

Vi hade köpt ett spel som heter Hedbanz, ett frågespel där man ska klura ut vad det är för bild som finns på ett kort genom att ställa frågor på tid! Izabelle börjar ju bli så stor nu att det kan vara roligt med något annat än brädspel tänkte vi. :)


Ja, om vi tar och kollar in kortet lite närmare... :) Jag har maskat ihop tre olika bilder; Trolla från Stämpelkällan, en uggla från Dustin Pike (för att matcha presentpappret) och en pakethög från Dulemba. Här blandar vi friskt! ;) Både ugglan och pakethögen har jag dessutom använt dubbelt, men speglat den ena (fördelen med att använda digis). Många färger blev det också, men med ett så färggrant paket, måste man ju ta ut svängarna lite med kortet också, eller hur? Copics har jag ju förstås använt och vilka, jaaa...

Rosa och det röda paketet: R000, R20, R22, R46 och R59
Gula: Y000, Y11, Y15 och Y17
Gröna; BG93 och YG23
Blå: B91 och B93
Hud och hår: E00, E11, E21, YR16, YR20 och YR23

Mycket blommor blev det på det här lite våriga kortet! Rosor i olika färger och storlekar och några... Vad heter de nu igen...? De verkar vara lite "old school" numera, svåra att hitta i butiker (som tur är har jag ett gäng i mina gömmor) och jag tycker de är toppen att stoppa in där det finns lite småglipor i arrangemangen eller som här, där de får sticka ut lite och bryta av mot rosorna. Gypsophilia! Så heter de! Avslutningsvis satte jag dit lite charms, en stjärna, en muffin och lite bokstäver och pärlor. :)

Jag tänkte vara med i några utmaningar med det här kortet;
En liten butik i Mörrum - Vårinspirerad blomsterfrossa
Wild Orchid Challenge - Wings and Things

Nu ska jag återgå till att redigera bilder så att allt blir klart till i morgon! Ha det gött!

3 kommentarer:

  1. WOW!! Your flowers bouquet is GORGEOUS!! What a darling gift!! Thank you so much for joining us for the WOC challenge!! )

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt hopmaskad bild och med blommor i massor!!!
    Kul att du vill delta i ELBs marsutmaning!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt kort!! Tack för du är med I vår utmaning på Copic Marker Sverige!

    /Christina, DT

    SvaraRadera