lördag 1 mars 2014

Lite av varje... Och en söt ask


Så fasligt mycket har inte hänt sedan sist... Jag har bokat in en flyttfirma. Så nu har vi ett bestämt datum för flytten! Den 20 mars bär det av till huset, så då hoppas vi och håller alla tummar och tår att allt (eller i alla fall nästan allt) är klart därute.

Vi har fått reda på att vi inte kan få bredband pga bristande intresse hos grannarna! Så nu får vi börja titta på alternativa lösningar. Hade vi flyttat bara en eller två gator längre in mot mitten av samhället hade det gått bra för så långt har de dragit fibern, är inte det typiskt!?! Det vi funderar på nu är ju då antingen mobilt bredband eller ADSL. När det gäller ADSL så vill de tydligen att man binder sig i typ två år och så är månadsavgiften ganska så hög. Dessutom måste man ju då ha en fast telefoni, vilket vi inte har idag (har kört med IP-telefon) och allt vad det innebär med den anslutningskostnader för BÅDE telefoni och ADSL osv och det måste dessutom finnas plats i stationen...
Pratar man mobilt bredband är ju både hastigheten och mängden data avgörande. Det är ganska begränsat... Alltså, det duger ju fint om man bara ska surfa och kolla mail och sådant, kanske mindre bra om man (som vi gör) spelar lite onlinespel och streamar Netflix och sådant.

Vi har fått uppmaningen att snacka med grannarna och försöka få upp intresset hos de boende runtom, men det kommer fortfarande inte att hända något förrän tidigast efter sommarsemestrarna (och då menar de att en ny intresseanmälan kommer att skickas ut). Jaja, det blir att vänja sig av med både det ena (TV med många kanaler t.ex.) och det andra (att kunna streama) märker jag. Får väl börja köpa tv-serieboxar... Många timmars underhållning för hyfsat ringa peng. :)

Igår var jag nere på stan en liten sväng. Nu är ett par minibodysar (storlek 50, jösses vad små de är, var Theo verkligen så liten en gång???), ett par små byxor, en babyfilt och en amnings-BH inhandlat. Nu har vi i alla fall något OM bumlingen skulle få för sig att titta ut alldeles för tidigt. Å andra sidan kommer kläderna att vara alldeles för stora om den skulle titta ut redan nu... Men nu har jag något att börja packa väskan med. Ska kolla med T om vi kanske kan titta ner i källarförrådet idag och rota fram lite av Theos gamla kläder. Han föddes ju mitt i smällkalla vintern, så vi har kanske inte direkt någon användning för de varmaste ytterkläderna...



Dagens pyssel: 
Eller ja, dagens och dagens, det är en av askarna jag gjorde för ett par veckor sedan. Återigen en ganska liten och nätt ask, 5cm runtom. Jag har inte använt något mönstrat papper alls på den här, bara brunt och lite ljusblått, som var en restbit från ett helt annat projekt. Kanterna på locket är stansade med en kantstans från Martha Stewart och jag såg till att mönsterpassa bitarna i hörnen.


På locket har jag använt flera stansar; swirlar från Marianne Design och en fjäril ("Pippi" från Memory Box) som jag har gjort i två lager. (Jag köpte min på PYhobby och gick precis nu in för att se om den fanns kvar där så att jag kunde länka. Det gjorde den inte, men vilka fina nya dies det har kommit från Memory Box! Jag var tvungen att nypa mig själv och påminna mig om att jag faktiskt har infört ett köpstopp på pysselsaker!!!)
 

Jag satte fast fjärilen uppepå blommorna. En stor ros (WOC) och ett par liljor i blått (Strömstad Scrapbooking). Det byggde lite höjd och volym så det nästan blev som en liten skulptur...Det blev en riktigt söt liten ask tycker jag...

I andra bloggen (San's Design) finns också ett nytt inlägg om det är någon som vill kika; igen ett av mina gamla projekt som inte har bloggats förut...

Vimpelraddan längst upp i detta inlägg finns förresten att köpa som en digistämpel i min webshop.

Ha en bra helg, så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar